torsdag 29 januari 2009

Närakuten, det är syster Ellen (del 2)

Det ringer igen. Jag är fortfarande ensam här:

Jag: xxxx, det är Ellen
Tant, tusen år gammal: Hejsan, jag heter Inga-Greta och har personnummer 160925-xxx och jag har så förskräckligt ont i min mun
Jag: Okej, då har du nog kommit fel, det här är en reklambyrå
Inga-Greta: Vad sa du?
Jag: Reklambyrå?
Inga-Greta: Nej, jag har ont i munnen (skrikandes)
Jag: FAST JAG ÄR LEDSEN FÖR DET MEN DU HAR KOMMMIT TILL EN REKLAMBYRÅ OCH JAG SITTER INTE PÅ LÖVET - ÄR DET DIT DU SKA? 
Inga-Greta: Ja, vart har jag kommit.
Jag: T-I-L-L  E-N R-E-K-L-A-M-B-Y-R-Å!
Inga-Greta: (andas)...
Jag: Hallå?
Inga-Greta: Finns det ingen syster Karin där?
Jag: Näe, du har ringt fel
Inga-Greta: Jaha, tack med dig då.
Jag: Tack med dig själv

Fräsigt. Jävligt fräsigt. Undrar om jag ska öppna filial på Lövet. Verkar som dom behöver en kommunikatör där.

Inga kommentarer: