fredag 16 januari 2009

Dålig koll

Var på Cadierbaren igår. Ju. Beställde ett glas Dr Loosen Bernkasteler Kurfürstlay Riesling Spätslese 2007. Som för övrigt kostar 109 spänn flaskan på Systemet, men 149 spänn glaset där. Fick något helt annat. Tur att inte jag betalade men det var i alla fall inte det jag ville ha men kyparen hajade ingenting. Jurtschitsch fick jag istället. Ett okej vin men jag ville ha det sötsliskiga i den förstnämnda och inte det surbubbliga i den andra. Aldrig får man vara nöjd.
Snacksen sedan. Vi var 13 pers. Då ställer man fram en mikrominimal skål med pretzels (typ en halv cocotteform) och en likadan med jordnötter och en likadan med chips. Alltså ingen av oss hade ju ätit och klockan var cirka 18. Jag ensam åt upp rubbet. Kan de inte hysta upp några rejäla byttor bara? Dåligt. Men vi fick kyparen att springa gatlopp fram och tillbaka med sina miniskålar istället. Inte mer än rätt.
Björn Gutsafsson d.y. var där i soffan bakom mig för övrigt.

Inga kommentarer: