onsdag 10 december 2008

Sjuka barn - surpriseeeeeeeeee!

Japp. Först var det barn 1, sen vart det barn 2, sen vart det barn 2 många dagar. Sen vart det barn 2 med vinterkräksjuka och en storslagen febertopp i 5 dagar. I samma veva blev barn nr 1 vinterkräksjuk. Sen blev barn 1 frisk. Barn 2 fortsatte vara sjuk. Sen var båda friska två dagar förra veckan och nu är barn 1 jättesjuk sen 3 dagar tillbaks hosta och feber.

Mamman är tuffsig. Mamman har inte sovit på 3 hela nätter. Dessutom har vi bränt ut hela kontaktnätet av vabbande mormrödrar, farmrödrar och annat löst folk så här sitter jag nu med lillgrodis under den här ulliga filten.

Min fråga är nu: VEM VABBAR MIG? Jag måste få sova snart annars börjar jag klippa i mig själv. Kräks av trötthet. Ikväll är det partaj med jobbet. Undrar om jag inte måste köra. Vet inte om jag kommer stå ut med mig själv om jag dricker. 

Om 2 timmar väntar doktorn. Då ska barnet prepareras så att mamman får sova och sen åka på en lång semester i all-inclusive-wine-anda. Bra där.

God morgon

p.s. Om du mot förmodan vill vabba mig. Lägg in en kommentar i det här inlägget. 

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Jag skulle vabba dig på stört om det inte var för att du skall åka bort. Nu är jag ju lite sur för det så då blir det som det blir! Men på nyår, då skall jag stor-vabba!