onsdag 10 december 2008

New England-sjukvård?

Idag har jag varit på vårdcentralen. Vi hade tid 1050. Vi kom in 20 över 12 tror jag hon var. Sen fick doktorn titta på barn 1 som kokade över. Vi fick ta halsprov. Sen fick vi gå med det till provtagningen. Vänta vänta vänta - sticka finger - gråta - tillbaks till doktorn - vänta vänta vänta. Vänta lite till. Vänta. Barnets feber höjdes ännu mer och tillslut krävde jag att dom tog tempen. Då hade han 41 grader. Jämt. INTE OKEJ. Jag ställde till en scen över väntetiden och att han blev så jäkla dålig och att ingen gjorde något. 
Konklusionen? Det hände inget mer än massa lama ursäkter om lunchtider och så. Arg som ett bi kom jag hem just. 20 över 2. Ofräsigt så det förslår.

Nåväl. Det är i alla fall New England-inspirerat i sjukvården i Nacka. Tur att nåt är fräsigt!

Inga kommentarer: