onsdag 17 december 2008

Segt.


Igår hade vi julfest på jobbet. Då fick jag mig lite nya overaller. En fin vit som var kring skumpan vi fick i julklapp (och som jag drack upp igår) och en fin röd som hör till Absoluten (som jag för övrigt skrev om häromdagen. Flådigt. Nu börjar det likna något i mitt overallförråd. Har även en rosa kylpåse från Lanson.
Idag är jag lite trött. Och en smula seg i kolan. Men det var det värt. Blandade sjyssta drinkar med juleskumsnissar i igår. Jäkligt nöjd. De avsöndrar en slemmig hinna i glaset och allt ser äckligt ut. Som om någon småspytt i glaset eller så. Vi gjorde också en sväng juleskumsnisse-shots i diskmaskinen. De smälte inte helt. Blev en klarröd dricka med små tomtelik som flöt omkring. Smakade bara sprit. En härlig revisit till 90-talet.
Fick en gt i decolletaget också. Inte jag som spillde. Allmän förvirring kring hur den skulle avlägsnas. Och själv hade jag glömt det tills någon vänlig själ påminde mig i förmiddags.
Som vanligt avslutades kvällen med allsång. Jag vrålade som vanligt värst och får sitta med slokande hundöron idag. Men jag bjuder så gärna!

Idag blev det inte helt oväntat Pizza Hut buffé till lunch.

2 kommentarer:

V sa...

Hej! Kul, kul detta med bloggen. Jag vill gärna låna och ha på mig det röda fodralet på kick-offen i jan. Behöver bara kompletteras med ett snöre runnt ryggen. Blir fräsigt till pole dancingen! /J

V sa...

Runnt?? Kanske julfesten börjar lämna sina spår... Jag kan stava. jag låvar! /J