måndag 15 december 2008

Är man dum får man skit

Rajdida, måndag. Det bästa med måndagar är att de tar slut. Det värsta med idag är att jag har kvällsmöte, vilket gör att denna måndag typ aldrig kommer att ta slut.
Har kommit på att jag inte är riktigt klar med all handling till jul än. Min bror har den osmakliga benägenheten att fylla år varje år den 27:e december. I 35 år har jag haft det så och jag har fortfarande inte lärt mig. Eftersom jag vägrar att gå i affärer 24-25-26 december så måste jag ju kirra biffen innan jul, och det glömmer jag nästan alltid. Men om jag kom på det nu är förutsättningarna i alla fall bättre än tidigare. Dessutom är det så bra uträknat att jag faktiskt kan köpa en likadan som julklappen bara. Två skadar inte, det är nästan bara bättre, så det blir perfekt. Dumt bara att jag inte gjorde det när jag köpte nr ett... Men är man dum får man skit. Så är det och så skall det vara.

Inga kommentarer: