söndag 2 november 2008

Vaken?!

Ja, man undrar. Vaknade fem igår och gick i dvala mest hela dagen. Skulle haft middagsgäster men de blev magsjuka så då blev det pappa med sambo som fick äran att njuta av ossobuco istället. Innan dess en seg dag. Mitt garage är fullt av likadana påsar som Ellens. Frågan är om man skall göra en ansats med dem? Har tydligen blivit ett tema här. Trädgården är full av påsar också som borde köras till tippen. Har stått i tre veckor eller så, men ingen ansats har gjorts. Varför åker de inte dit själv bara?


Äter sällan på McDonald's men när man väl börjat känns det dumt att sluta så det blev det till lunch igår också. Hade en kyckling och couscous historia hemma som väntade men den väntar vidare i kylen. På att NÅGON skall göra något. NÅGON verkar strejka.
Skulle kunna ta en bild på mina tvättmaskiner också eftersom det är i deras tecken även min helg går. Japp, jag har två, så att jag skall kunna njuta fullt ut av tvättandets små mirakel. Hatar att tvätta. Bäst är att typ båda maskinerna håller på att paja. A woman's work is never done. Men varför klaga? Karlen bytte ju däck förra helgen så då behöver ju inte han göra något på ett halvår. Det är ju ungefär samma. 4 däck mot evinnerlighetens tvätt.
Ellen, du glömde nämna att alla vi pratade med igår var ekonomiskt oberoende. Jävligt fräsigt att alla på krogen är det. Undrar just om de är det på måndag också. Själv är jag det ju uppenbarligen inte för då skulle Gretchen ta hand om tvätten och inte bara NÅGON.

Inga kommentarer: