söndag 2 november 2008

Sjukstuga.

Nu är det höst, på gränsen till vinter. Det märker man. Inte för att det är kallare ute, mörkt vid tre på eftermiddagarna eller för att man måste pälsa på sig. Näe, man märker det direkt på sjukdomarna som besudlar familjen. Igår började barn nr 2 snora, hosta och gnälla. När det var dags för eftermiddagsslummer så la jag mig tillsammans med honom. 2 timmar senare vaknar jag med halsont och huvudvärk. På kvällen är jag ulligare i skallen än få...och inatt brakade det loss. Jag och barn nr 2 har båda haft feber och yrat. Nu ligger jag i sängen och det är ungefär vad jag orkar.

By the way. Barn nr 1 går alltid upp mellan 5-6. Alltid utan undantag. Igårkväll när han somnade klockan 2230 (istället för vanliga 2000) hade jag förhoppningar om att minst få sova till 0700. Vilket skämt. 0530 som på beställning tassades det in. Fräsigt var ordet!

Inga kommentarer: