torsdag 13 november 2008

Till Lotta!



Vi längtar tills du får ett bra fungerande internet. By the way. Titta vad jag gick förbi idag... nu får du ståpäls va?
Till er som inte fattar; OM man ALDRIG vill ha något gjort och sen ändå betala för skiten. This is the place!

2 kommentarer:

Lotta sa...

He he, fast vi fick aldrig betala för skiten. Materialet fick vi betala för men inte för den crappy arbetsinsatsen. Kanske du vill lägga ut mitt sista mail till Linoleumkompaniet på er blogg? ;-)KRAAAAM

Lotta sa...

Lägger upp mailet själv. :-)Nedan handlade om att Linoleumkompaniet skulle lägga in en ynklig linoleumsnutt på ett bord på mitt nuvarande och Ellens fd jobb. Varje gång jag ser VD:n inställsamt smila på tv-programmet "Simon och Tomas" vill jag kräkas. VD:n hörde aldrig av sig... Ynkrygg!!!

-----------------
Hej Anders!

Vad händer egentligen?

Först ringer jag till er ca fyra gånger (första kontakt togs i v. 6!) och får berätta om vad jag vill ha gjort varje gång till olika killar eftersom ingen har antecknat något jag har sagt. Jag får ditt ordererkännande med infon att det tar några dagar att få in mattan och att ni hör av er när den har kommit så vi kan boka en tid för mattläggning. Ingen återkommer. Efter två veckor mailar jag dig och påminner och då bokar vi en tid.

När ni sedan väl ordnar med någon som ska komma (i måndags kl 10.00) och lägga in mattan dyker killen inte upp. Jag ringer dig efter en timme och får då svaret att han kanske kommer typ 11.15. Eftersom jag sitter i möte resten av dagen och inte kan ta emot mattkillen, Fredrik, ber jag dig ordna att Fredrik istället kommer på tisdagen vid samma tid.

Mattläggare Fredrik kommer hit på tisdagen. Dock har han inte fått info om vad det är han ska göra eftersom han inte har med sig några som helst verktyg utan bara lite spackel. Jag får därför förklara för honom vad jag vill ha gjort, igen. Fredrik svarar att han inte hinner fixa detta idag men att någon ska återkomma till mig under dagen och att jobbet troligtvis kan bli gjort på onsdagen. På eftermiddagen får jag ett mail ifrån dig: "Jag har pratat med Fredrik igen och han kommer i morgon och gör påläggning efter bästa förmåga." Jag mailar och frågar vad du menar med "efter bästa förmåga" men får inget svar...

På onsdagen kommer istället Sami, och han har heller inte blivit informerad om vad som ska göras... Eftersom Sami inte heller har med sig material ber han att få återkomma om han hinner göra jobbet senare på dagen. Sjävklart har han inte tid...

På torsdagen är Sami redan på kontoret när jag kommer på morgonen. Han har då skruvat på en gipsskiva på bordet. Eftersom gipsskivor "sluttar" i kanterna förklarar jag för honom att detta inte funkar och att vi måste ha en mdf eller liknande (vilket jag har sagt hela tiden) så det blir hårt och rakt. Sami blir tvungen att ta bort gipsskivan. Medan Sami är på kontoret bestämmer jag och en av våra AD:s att vi nu vill ta bort alla bänkskivor och få en enda stor mdf påskruvad (ev. med lister) och linoleummatta påklistrad. Sami tar måtten och säger att han ska återkomma till mig samma eftermiddag om när jobbet kan bli klart och vad det kan tänkas kosta. Ingen återkommer.

När jag idag ringer till Sami blir han förvånad eftersom någon som heter Leffe, vem nu det är, har sagt att du skulle ha återkommit till mig som igår.

Så Anders, vad händer? Har ni koll på vad det är jag vill ha gjort? Vad kommer det att kosta, och när kan det vara klar?

Har cc:at er VD i detta mail, tror nämligen inte att han tycker att det är okej att ni behandlar era kunder på det här sättet.

Tacksam för återkoppling snarast. Jag har semester fr o m tisdag och två veckor framåt och vill gärna ha offert och datum för när detta kan vara klart innan dess så att jag kan lämna över detta till en kollega. Jag förväntar mig att priset blir kraftigt rabatterat eftersom det har varit så mycket strul och jag varit tvungen att lägga ner flera timmar för detta till synes enkla jobb.