torsdag 13 november 2008

Get Away Stockholm 2008

Imorse hade jag turen att få åka bil med min stilige man till jobbet. Dandy tänkte jag. MEN min dandy-tur förvandlades till ett Get away-inferno! Vi började med att fräsa fram i bussfilen vid påfarten till motorvägen. Sen sick-sackade vi oss in till Danvikstull. Därefter körde vi sambakörning ända fram till Slussen. 
Vid slussen skedde typ 5 olagliga manövrer på fem sekunder och när jag slutligen fick kliva av så var håret på ända och hjärtat slog jäkligt fort. Min man var skitnöjd och sa: Ellen, det här kan du skriva om i bloggen. Jag borde egentligen inte för det är lite som att berömma fast han har gjort fel (hundpsykologi) men ändå...jag måste ju meddela någon om vad f*n som händer så om jag inte dyker upp här en morgon. Då vet ni. Då ligger jag troligen i vattnet vid Slussen eller möjligen i en skarp vänsterkurva vid påfarten av Centralbron!

För er som inte vet vad Get Away är så är det ett idiotiskt koncept där galna bil/motorcykelmänniskor tar sig från punkt a till punkt b i en storstad på kortast tid. Se mer här!

Inga kommentarer: