onsdag 12 november 2008

Spinna, spann, spunnit?

Jag var på spinning igår. Vad blir det då? Jag spann igår? Eller jag spinnade? Jag spann ju inte garn, men att göra ett svenskt verb av engelskans spinning känns helfel också. Kanske skall hålla mig till cyklade, motionscyklade-inomhus-till-musik-i-grupp. Så får det bli. Höll i alla fall på att dö. Normalt brukar jag mest dö under expresspassen för då är det uppför hela tiden, men igår var det såååå segt även på det vanliga passet. Instruktören klev till och med av cykeln och gick bort till mig för lite extra pepping. INTE OKEEEEEEEJ! Inte om han vill att jag skall komma tillbaka i alla fall. Om inte annat vill man ju dö då! Nöjd i alla fall att jag kom iväg. I normala fall tränar jag med en kompis men hon är krasslig. Bäst för mig att hon blir bra snart så att jag har lite stöd i instruktörsattacker och sådant. Puh. Hur som helst, när jag skaffade mig gymkortet så frågade medlemsrådgivaren vad jag skulle ha på mig när jag tränade, det tyckte han var viktigast. Och så fick jag två flytande ögonskuggor. Viktigt att se fräsch ut när man tränar tyckte han. Nåja, det tog jag med en nypa salt men det är rätt kul när man tänker på det. Som tur var så var han som man säger "polare med Dorothy" så det kändes rätt normalt att han fokuserade på sådant. Kul gym i alla fall.

Inga kommentarer: