torsdag 27 november 2008

Mammas pump är borta!

(Ni som följt bloggen vet att barn 2 inte har fattat att pung inte heter pump)


Barn 2: Jag vill ha ny tröja, han har slagit mig
Barn 1: JAG HAR INTE SLAAAAAAAAGIIIIT DIIIG
Barn 2: Mamma, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla (ja, han är i hänga-upp-sig-åldern), kolla, kolla kolla, tröjan sönder, han klippte i tröjan
Barn 1: NÄEEEEEEEEEE MAMMA DET GJORDE JAG INTE
Mamman: Jag vet att han inte slog dig och klippte i tröjan.
Barn 2: Näe, jag klippte
Mamman: Klippte du i tröjan själv
Barn 1: Näe, mamma, han fastnade i handtaget
Mamman: Ska vi byta blöjan på dig då
Barn 2: Det är inte bajs, det är pump
Barn 1: Det luktaaaaaaar baaaajs
Barn 2: Det är inte baaaajs, det är pump och prutt
Barn 1: Mamma gööööör något. Pruuuuuuutt
Barn 2: Pump, pump, mamma har ingen pump, den är borta
Barn 1: Mamma är flicka och har trosor, du är pojke och har kalsonger
Barn 2: Jooo, jag har pump, pump, pump, pump, pump (hakar upp sig igen), pump, mamma
Mamman: Nu  byter vi blöja
Barn 2: Inte byta pump
Barn 1: Man byter inte pumpen, där tankar man
Barn 2: Ja
Mamman: Just det.

Inga kommentarer: