torsdag 27 november 2008

Badhall vs kräks

I förregår kräktes barn nr 2. I natt var det dags för barn nr 1. Jävligt tufft nattpass för mamman. Mamman har tvättat, desinfektionsmedlat och ajaxat precis överallt. Som min fantastiska projektledare sa: Men Ellen, bättre att det luktar badhall än att det luktar kräks. Och det får man ju hålla med om. Ellens hem luktar badhall. Kanske ska ta inträde för alla som plingar på dörren?
Plingplong
Jag: Hej
Flicka: Hej, vill du köpa jultidningar?
J: Kom in får jag läsa...
F: Okej
J: Jaha, ojsan, där klev du in till familjen Alms badhall, du måste nu ta på dig badmössan och ge mig 60 spänn.
F: Eh, va?
J: Ja, se du, så är reglerna. Eller om du vill basta för 30 spänn så är det okej.

Ja, så skulle det kunna se ut. Vad tror ni om det?

För övrigt: Varför heter det jultidningar. Vad är det för juligt med en vidrig "Kronblom-pocket" eller en "45 recept på 500 sätt" och liknande. 

GAAAAH. Nu spårar mina tankar. Så här är det att vara mig. Jag spårar alltid ut på 40 spår i hjärnan utan att jag själv kan rå för det. Ellen-teori!

1 kommentar:

Lotta sa...

Å så måste ju alla ha ett eget skåp att lägga sina saker i. Det kan ni ta 30 kronor för.

Trevligt om ni också kan ha en cafeteria som serverar lövbit med pommes. Jag kanske kan jobba där?