• att tre pojkar i åldern 8,8 och 6,5 inte behöver fler än 21 pannkakor.
Det var fel.
• att 2 liter mjölk skulle räcka till en middag.
Det var oxå fel...
- I min lilla värld av blommor/ Ellen
onsdag 30 maj 2012
Skitträsk
Jag har tydligen gått ner mig fullständigt i ett jävla träsk. Ett träsk av skit.
Gårdagen var allt annat än lyckad. Som bekant startade dagen helt fel, och börjar man för sent så skjuts ju allt ihop och fram och bort och ingen tid passar som den ska.
Jag blev så klart sen och missade tåget och kom för sent till dagis på hemvägen. Och så var Stigbjörn och hans kompis ute och lekte och blev retade av lite större barn och kom hem och grät, så man måste ut och härja tiger och läxa upp grannskapet.
Och så kunde jag inte sova.
Och nu, som grädde på moset och kronan på verket och det totala beviset för att mitt liv är särdeles lyckat nu så inser jag att mitt pass gick ut den 29 april. Och Stigbjörns den 25 maj. Och vi reser bort på söndag. Och hinner inte skaffa ordinarie pass för 350 kr per st utan måste åka till Arlanda och skaffa provisoriska pass, giltiga för bara den här resan, för 980 kr per st. Åh lycka!!
Jag ska väl inte klaga som får åka bort, men om livet fram till dess fortsätter så här kommer jag vara ett vrak.
Tog en liten revansch i morse när jag var på jobbet 07.15, men å andra sidan försöker jag nu delta i tre möten samtidigt...
Gårdagen var allt annat än lyckad. Som bekant startade dagen helt fel, och börjar man för sent så skjuts ju allt ihop och fram och bort och ingen tid passar som den ska.
Jag blev så klart sen och missade tåget och kom för sent till dagis på hemvägen. Och så var Stigbjörn och hans kompis ute och lekte och blev retade av lite större barn och kom hem och grät, så man måste ut och härja tiger och läxa upp grannskapet.
Och så kunde jag inte sova.
Och nu, som grädde på moset och kronan på verket och det totala beviset för att mitt liv är särdeles lyckat nu så inser jag att mitt pass gick ut den 29 april. Och Stigbjörns den 25 maj. Och vi reser bort på söndag. Och hinner inte skaffa ordinarie pass för 350 kr per st utan måste åka till Arlanda och skaffa provisoriska pass, giltiga för bara den här resan, för 980 kr per st. Åh lycka!!
Jag ska väl inte klaga som får åka bort, men om livet fram till dess fortsätter så här kommer jag vara ett vrak.
Tog en liten revansch i morse när jag var på jobbet 07.15, men å andra sidan försöker jag nu delta i tre möten samtidigt...
USA?
tisdag 29 maj 2012
Jag är så awesome...
Det sitter fyra killar på tåget och snackar relationer. Typ 20, någonstans där...
Det är underhållande. Verkligen underhållande!
"Jag är så awesome. Så jävla awesome att jag får andra så här att crumble (gör strösslingsrörelser med ena handen). XX (hans tjej) har berättat för sina kompisar hur awesome jag och nu är de sura på sina pojkvänner att de inte är lika awesome!"
Jag är helt säker (nästan...) på att det är därför vi inte umgås så mycket med makens polare längre. För jag är så jävla awesome!!!
Ett gott självförtroende kan kompensera mycket.
P.S. Jag orkar inte.. När de säger hej då säger de på fullt allvar "Peace out!"
Word.
Det är underhållande. Verkligen underhållande!
"Jag är så awesome. Så jävla awesome att jag får andra så här att crumble (gör strösslingsrörelser med ena handen). XX (hans tjej) har berättat för sina kompisar hur awesome jag och nu är de sura på sina pojkvänner att de inte är lika awesome!"
Jag är helt säker (nästan...) på att det är därför vi inte umgås så mycket med makens polare längre. För jag är så jävla awesome!!!
Ett gott självförtroende kan kompensera mycket.
P.S. Jag orkar inte.. När de säger hej då säger de på fullt allvar "Peace out!"
Word.
Framme!
Klockan är 9.30 och jag är äntligen på plats!
Det som gick fel mer?
Ja, förutom de sedvanliga bilköerna då så hade någon dåre lackat dörren på jobbet. Hela dörren. Inkl handtaget! Hur kommer jag in då utan lackade händer???
Det som gick fel mer?
Ja, förutom de sedvanliga bilköerna då så hade någon dåre lackat dörren på jobbet. Hela dörren. Inkl handtaget! Hur kommer jag in då utan lackade händer???
Men för i...!
Hade tänkt att jag skulle vara på jobbet tidigt idag. Men det skiter sig om och om igen kan man säga...
Det börjar med att jag plockar upp telefonen som sista grej innan jag ska gå till tåget som går 6.59. Ser att det står "Ventilationstekniker om 8 minuter" i en notis. Fan! Har ju glömt att vi ska serva en grej på annan adress. Kastar mig i bilen och åker dit.
När väl det är klart ska jag hem och slänga in två grejer innanför dörren. Ber maken möta mig för det är lite att bära. Och går det undan hinner jag med 7.55-tåget. Han kommer sent. Så jag missar det tåg jag tänkt ta nu istället. Och ungarna är inte klara och har inte ätit än så de är inte redo att sticka. Annars hade jag fått skjuts.
Ok. Men då hinner jag kasta i mig en tallrik flingor och mjölk. Alltid något.
Kilar iväg till nästa tåg. När jag står där på perrongen ringer maken. Med vad tusan är det nu då? Jo, han har tappat bort sin bilnyckel och jag har min i väskan. Fan, igen!
Bara att promma hem igen. Missar även kvart över åtta tåget. Så nu åker jag med make och ungar till dagis för vidare skjuts inåt stan.
Maken ska golfa idag och när han plockar in golfbagen i bilen rullar alla golfbollarna ut och nedför backen. Jaha. Ytterligare en massa minuter som bara rullar iväg (ha ha?).
Nåväl. Barnen är nu lämnade på dagis, jag sitter i en bil som kör åt rätt håll och klockan är 8.39.
Ska vi betta om vad som blir fel härnäst?
Punka? Knäckt hjulaxel? Stopp i t-banan? Krock? Stukad fot?
Mina pengar ligger på hjärnblödning!
Det börjar med att jag plockar upp telefonen som sista grej innan jag ska gå till tåget som går 6.59. Ser att det står "Ventilationstekniker om 8 minuter" i en notis. Fan! Har ju glömt att vi ska serva en grej på annan adress. Kastar mig i bilen och åker dit.
När väl det är klart ska jag hem och slänga in två grejer innanför dörren. Ber maken möta mig för det är lite att bära. Och går det undan hinner jag med 7.55-tåget. Han kommer sent. Så jag missar det tåg jag tänkt ta nu istället. Och ungarna är inte klara och har inte ätit än så de är inte redo att sticka. Annars hade jag fått skjuts.
Ok. Men då hinner jag kasta i mig en tallrik flingor och mjölk. Alltid något.
Kilar iväg till nästa tåg. När jag står där på perrongen ringer maken. Med vad tusan är det nu då? Jo, han har tappat bort sin bilnyckel och jag har min i väskan. Fan, igen!
Bara att promma hem igen. Missar även kvart över åtta tåget. Så nu åker jag med make och ungar till dagis för vidare skjuts inåt stan.
Maken ska golfa idag och när han plockar in golfbagen i bilen rullar alla golfbollarna ut och nedför backen. Jaha. Ytterligare en massa minuter som bara rullar iväg (ha ha?).
Nåväl. Barnen är nu lämnade på dagis, jag sitter i en bil som kör åt rätt håll och klockan är 8.39.
Ska vi betta om vad som blir fel härnäst?
Punka? Knäckt hjulaxel? Stopp i t-banan? Krock? Stukad fot?
Mina pengar ligger på hjärnblödning!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
