tisdag 27 november 2012

Skuld. Skäll. Voff.

Idag fick jag personligt ansvar och skuld för en incident med en kund som inte ligger på mig.
Faktum är att det inte ligger ens på jobbet utan på en annan leverantör.
Tydligen var det mitt personliga ansvar ändå, tyckte kunden.

Jag är för gammal för att bli ledsen. Men jag blir frustrerad och förbannad. Men inte ledsen.

Men. Det handlar inte om det. Det handlar om vem som får rädda mig.




Anna.
Svaret är alltid Anna. Räddar mig från tokar. Hela tiden.
AnnaminAnna.



- I min lilla värld av blommor/Ellen


7 kommentarer:

Anna sa...

Baby, i det här fallet har jag ju betalt för det! ;)

Fräsigt sa...

Jag ligger med dig också så får du dubbel betalning.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Härligt med en Anna!
Min Anna heter Susanne, och jag är SÅ tacksam...
Trevlig helg på er, pinglor!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Härligt med en Anna!
Min Anna heter Susanne, och jag är SÅ tacksam...
Trevlig helg på er, pinglor!

Singelmamman sa...

:-) En Anna behöver alla!

Fru Venus sa...

Hurra för Anna!
Och dig.

Helena m. 4 sa...

Glöm inte att jag också heter Anna,
i andranamn...
;-)
önskar jag kunde rädda dig från puckon jag med,
men mest önskar jag att du slapp dem...