lördag 23 juni 2012

Det var som bekant bättre förr

Det porlar regnvatten på taket.. Ni vet sådär så att man blir lite kissnödig mest hela tiden.
Låter som om dagens löptur regnar inne. Om jag inte bestämmer mig för att klädsim är kul, då kanske jag springer ändå.

Har noterat under det senaste året att den enda som använder ordet "jogga" längre är jag. Alla andra säger löpa och springa. Och om det mot förmodan skulle förekomma i något sammanhang betyder det "röra på sig marginellt snabbare än att gå".
Så var det inte förr. Då var det all löpning i motionssyfte.
Men jag hymlar inte, visst är det joggar jag gör, även med dagens definition.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Annat ord för jogg Är ultra..
Och då får man gå i uppförsbackar !!
,)

Anna sa...

Annat ord för ultra är skogspromenad!
Du får visa mig någon gång!

Singelmamman sa...

Jag gör inget annat än joggar. Springer får andra göra. Ibland lunkar jag också. Det är marginellt långsammare än min jogging.