onsdag 9 maj 2012

Men hur svårt är det?

Vill öppna investeringssparkonton åt mina barn. För att morfar vill trixa med aktier.
Står på banken och det är såååå svårt. Endast efter en kvarts diskussion bestämmer man att jag får börja idag utan ha date med maken. Men han måste komma in och skriva under någon annan dag. För fy huggarn om jag råkar spara åt barnen utan att han vet...
Ytterligare sju svåra år visar det sig att systemet inte funkar så jag måste byta gubbe. Nu vill nya gubben börja dividera mera. Perfekt.
Särskilt som allt detta är morfars påfund. Det är han som köper aktier åt barnen. Vårt sparande till barnen löser vi på annat sätt.
Till saken hör att både jag och morfar har fått ringa och tjafsa en del för att ens komma så här långt.
Lovely.



1 kommentar:

Singelmamman sa...

Det är fan enklare att råna banken.