onsdag 14 mars 2012

Det byggs på och dagdrömmar.

Djävulsväskan har byggt på sig själv med rentvätt och en skjorta har applicerats på golvet bredvid väskan:


Någon som vill validera sitt svar i tävlingen om när den ska tömmas så är det här inlägget att göra det på?!

Barnen är fortfarande rätt sjuka och alla är efter i sömn. Detta var såklart den utlösande faktorn av ett evighetslångt deadbyapril-growlande från Stora imorse. Det skreks, gräts, hojtades och tårar sprutade.
Detta resulterade sedermera i följande (insåg jag när jag klivit på bussen):


Nernäsblodad ärm på vårkappan. Fräscht. Typ.

Så för att orka med idag så lyssnar jag på Florida-radio:


och tror, drömmer och planerar in några veckor där i vinter.
Utöver det tänker jag mig New York i höst och kanske Frankrike i sommar.

Så. Nu känns dagen lättare att bearbeta på något vis. Fabulering och dagdrömmar is the shit.

Och hörrni, gör en fin dag!


-I min lilla värld av blommor/Ellen

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Säg att du varit i slagsmål på morgonen, att du nitat en person som du fann irriterad. Då lär nog dina arbetskamrater hålla sig på god fot med dig i alla fall.

Stackars de små liven. Men ännu mer stackars dig! Jag skulle ju kunna byta mina friska, fröjdiga tonåringar mot dina små sjuklingar. Fast först måste jag besöka storasyster i Gävle som också är sjuklig.

Jag gör min dag till en bra dag! Kram!

Anna sa...

Lissabon då? Va? Utan huvudvärk!
Jag börjar mer och mer gilla idén gömma väskan. Det ger inte bara att du slipper se skiten, utan att du också får nöjet att se maken irra runt och leta!
Kram på dig!

Ellen sa...

Singelmamman: Jaaaaaaaaaag följer med till syster.
Anna: Ja. Vi har en plan inför lördagen...gömma och elda väska.

Helena m. 4 sa...

Jag vidhåller att mitt svar kommer att segra:
"När grisar lärt sig flyga"
- typ...
tyvärr är det ju inte så positivt för din mentala status, så jag får väl hoppas på att jag har fel.

Le Frog sa...

Ang väskan!

Blocket!

Lätt begagnad väska med tillbehör bytes mot 2 flaskor vin..