onsdag 25 januari 2012

Gym. Nötter.

Hej gym:



Och hej nötter:



När jag åkte hem idag så åt kvinnan bredvid mig upp en påse cashewnötter i blixtens hastighet. Då menar jag inte på femton minuter. Jag menar på fem minuter.
Herregud. Efter hetsätningen ringer hennes telefon. Hon svarar. Samtalet i ord:

Cashewkvinnan:Ja det är Heléne!

Telefonrösten (som talar väldigt högt): Hej. Vad gör du?

Cashewkvinnan: Jag ska hämta barnen och äter mellis. Fan jag blir alltid så jäkla hungrig när jag bantar.

Telefonrösten (som talar väldigt högt): Vad äter du för mellis nu när du bantar då?

Cashewkvinnan: En näve nötter då, ja det blir ju ca 100 g?

Telefonrösten (som talar väldigt högt): Va? Nää. Det kan inte stämma!

Cashewkvinnan: Jo det stämmer. 100 gram står det på påsen (vänder och vrider och läser på påsen). Och jag skulle tro att det är ca en näve.

Telefonrösten (som talar väldigt högt): Men 100 gram är för mycket!

Cashewkvinnan: Tror du?


Telefonrösten (som talar väldigt högt): Ja Gud.

Cashewkvinnan (plockar upp vatten): Gud måste bara ta ett par klunkar. Jag blev sjukt törstig.

Telefonrösten (som talar väldigt högt): Hahaha! Tur att det inte var saltade nötter - då hade du varit törstig på riktigt.

Cashewkvinnan: Men hahaha! Fast vaddå inte saltade? Dom här är saltade. Dom här käkar jag nästan varje dag. (Nu i halvpanik). Vad menar du med inget salt?

Här någonstans slutar jag lyssna.
100 gram nötter. Saltade och oljade. Typ en påse om dagen, har den stackars bantande ätit. Till mellis. Typ en hel dags kaloriintag om du INTE bantar.

Dagens träning tillägnar jag henne, tror jag.


- I min lilla värld av blommor// Ellen

6 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Ha ha ha, nån mer än jag som känner att det är lite 80-tal över hennes bantning? Ingen koll och bara minska matintaget känns det spontant - stackars...

Fru Venus sa...

Varför skriver du om mig och kallar mig Helene??

Ting sa...

Hahaha, jojo, men det är väl GI eller?
LCHF?

Venus; Hihihi, söt du är!

Suzan sa...

HAHAHAA...

Sus sa...

Folk som bantar är oftast de mest överviktiga =)

Jag tycker nästan lite synd om henne.

Anonym sa...

Ha ha det var roligt! Och ja, man tror man bantar....
kram