fredag 21 oktober 2011

Status fredagkväll.

Fredagsmys med barnen. Min man är ute på galej. Här hemma äter vi chips med dipp och jag dricker Alsace. Och jag och vinglaset jobbar.

Jag jobbar med två parallella sinnessjukt stora julkampanjer och en lite mindre för en stor kund. Om några veckor är dom ute i butik. "Om några veckor" känns som en evighet. Speciellt som att min man drar till Indien på tisdag och är sen borta i ca en vecka. Jag ska hämta och lämna i en veckas tid. När jag har det som mest.
Allt känns optimalt.

Vad jag gör vi annars ikväll jag och vinglaset?
Vi njuter av barn som har picknick i vardagsrummet.


Vi lullar runt i det välstädade hemmet (städerska på fredagar är det bästa jag någonsin investerat i).

Vi tvättar oxå. Det gör vi varje kväll iof. Men idag kör vi lite mer - eftersom vi ju bytt i alla sängarna (som jag också visserligen gör onaturligt ofta).


Sen pratar jag och vinglaset lite med chinchillan Agathon och bjuckar henne (jo det är en hon - visste ni att chinchillahonors snippor ser ut som små snoppar?!) på vindruvor.


Det tycker vinglaset är kul. Och Agathon tycker att det är festligt.

Ja typ så har vi det.
Vad gör ni och era vinglas? För vinglas har ni väl?

Väl?
Sa jag väl?


- I min lilla värld av blommor// Ellen

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Japp, klart vi har. Men vi gör inte ett enda dugg.

Ting sa...

Jag och mitt vinglas kollar på Idol och har fett ont i ryggen.
Skål!

Ting sa...

PS;
Idag har jag (inte mitt vinglas) tvättat två maskiner.
Det gör jag iofs varje dag.
Idag bytte jag dessutom lakan.
Som varje fredag.
DS.

Ellen sa...

Ha ha ha. Ting. Du är jag. Förutom då att jag också är ditt och Annas barn...
Hmm...hur vart det här nu?

Chrissan sa...

Valde cider ikväll ist för vin.
Cider och Idol. Och lite Skavlan.

Emelie sa...

jag jobbade tills nu och ska jobba imorgon så inget vin för mig. stort BAH på den.

Sus sa...

Barnens far hette Agathon i andra namn.

Jag tycker att det är viktigt att nämna det här.