torsdag 20 oktober 2011

Dagens middag:

Gruyere, st agur, hemmagjord päronchutney, Alsace-vin.


Jag är värd det. Jag har jobbat som ert djur den här veckan! Ett djur. And it keeps on ösa in bajs (jobb)!
Imorgon ska jag förvandlas till en helvetes-produktionsledare* och steppa upp ett steg till (från idag när jag "bara" härjat. På kreatörer. Som inte gör som jag vill. Eller som dom ska. Eller i den farten som förväntas).

- I min lilla värld av blommor// Ellen

* Note to self. Om jag någonsin träffar någon som vill bli prod.ledare på reklambyrå:
1). Avråd. Å det grövsta.
2). Be dem gå en barnskötarutbildning. Det kommer behövas. För kreatörer (oftast män) är lekande barn.
Å andra sidan är det lite charmen** med det.

** Skjut mig om jag säger så igen.



5 kommentarer:

Chrissan sa...

Hörde jag en torsdagsskål?

Ting sa...

Du kanske ska bli medicinsk sekreterare som jag? :)

Anna sa...

Du ska ju bli sedelmakare!
Jag tycker vi alla kan bli burleskledare!

Vinet lyser med sin frånvaro här dårå...

I övrigt kan jag verifiera - kreatörer är ett gäng i sandlåda mest!

Kia sa...

1. Skål!
2. Bajs är en "synonym" som ger distans till ordet "jobb". Det tar jag med mig.
3. Äsch. Glömde trean. Kör ettan igen:
1. Skål!

Sus sa...

AAAAlsaaassss...Då tänker jag på Robert Gustafsson