tisdag 12 juli 2011

Som en hund

Min yngste son är som en hund. Eller har samma urskillning som en.
Jag satt ute i en vilstol och hörde hur barnet gick på toaletten och därefter spolade. Samtidigt hörde jag hur det slamrade med lite plast, men jag trodde det var bebisen och en leksak i sitt rum.
Well, not so much!
Strax därefter kommer barnet ut till mig:
"Mamma, bebisen tappade ned muggen i toaletten medan jag spolade..."
"Men ta upp den då!" säger jag och tänker lite långsamt. Någon sekund senare inser jag att jag nog själv måste rycka in och i samma ögonblick hör jag det oroväckande ljudet av slurpningar. Kastar mig ur vilstolen och möts därinne av bebisen som glatt dricker ur muggen med stora klunkar. Han tittar lite frågande på innehållet men verkar nöjd. Det är inte mamman... Succé återigen. Alltid tvåa på bollen!



Inga kommentarer: