måndag 25 juli 2011

Hotellfrukost

Brukar oftast bara äta mjölk och flingor precis som vanligt, även när jag bor på hotell. Möjligen med en litet glas juice till det. Förutom när Ellen och jag är på semester och beställer frukost på rummet. Då brukar inte mjölk och flingor direkt vara ett alternativ. Lite mer lyxigt än så.
Apropå lyx kommer en liten parentes: igår fick jag se definitionen på lyx. Eller möjligen höjden av ironi. Åkte förbi en sunkig brunvit husvagn från sent 70-tal. Den hade regnr LYX. Där ser man tänkte jag. Det är det som är verklig lyx...
Nåväl, dagens frukost är inte lyx men jag svävar ut lite från mina rutinmässiga flingor. Det börjar med att de bara har flingor som är äckliga i mjölk, så jag måste ta yoghurt. Och när jag ändå gör det så är ju ägg gott. Och det var ju längesedan jag åt leverpastej... Och tjohej.



Kaviar-melon var en verklig hit. Förvänta er den i en yoghurtdisk nära riktigt snart. Not.
Så idag kanske jag står mig en hel kvart in i bilresan eller så!

Inga kommentarer: