fredag 15 juli 2011

Är det fredag?

Pappan och barnet hängde på golfbanan idag. Gick bra och barnet tyckte det var kul så makens ögon har varit dollartecken hela kvällen. Närå, men han har varit glad. Jag också eftersom golf är ett intresse vi delar. Även om jag mer spelar golf än golfar medan pappan är en gammal golfare.
Jag och bebisen passade på att hänga på Forum och få lite små men nödvändiga ärenden gjorda.

Till kvällen hade vi K med familj här på middag så efter Forum var det 1,5 timmar seriöst plock för min del. Middagen blev en lax i pesto och pinjenötstäcke. Väldigt gott faktiskt men inget jag lagat på eget initiativ. Det bara föll sig så att det var dagens rätt i Tastelines app och det passade bra med min önskan om vitt vin till maten.

Middagen avlöpte lugnt och trevligt så när som på deras 1,5 åring som är en liten vilde. Hon drog sönder en bordslampa inom de närmaste 30 minuterna. Det var en med glasfot så den gick ordentligt i kras, och på den vägen var det resten av kvällen. Tur att jag har så lite bjäfs framme så hon ändå kunde röja rätt fritt. Underbart att ha dem här, men inte extremt ledsen att lilltösen gått hem och sovit... De är dock mer än hjärtligt välkomna tillbaka!!

Nu måste man ligga och pusta på soffan några minuter innan tvätten ska hängas!



Inga kommentarer: