måndag 27 juni 2011

Tre dagar kvar...

Tre dagar kvar i Mammons grottekvarn! Sedan fyra veckors oplanerad (mestadels) tid!
Lyckades med nöd och näppe observera sommartidtabellen på tåget i morse, annars hade jag blivit 7 minuter sen/10 minuter tidig... Det här funkar, men är inget snabbtåg tyvärr. Nåväl... Frottera sig med pöbeln så här de sista skälvande timmarna duger väl (jag skojar).
I eftermiddag är det Fotografiska och lite Mapplethorpe... Stolta nakna män är aldrig fel. På konstnärliga bilder vill säga. Ni andra får vackert behålla kläderna på!
Solbrillorna ligger i skötväskan så jag släpar runt på ett tomt etui och surar. Men hellre sol utan än regn med så jag ska försöka skärpa till mig!
Avslutade dagen igår med en runda i Hellas, varvid jag trodde jag skulle dö. Nästan. Eller inte alls faktiskt, men jag lät nog så. Det eller en brunstig bock. En brunstig bock i ärtgrön Adidas! Inga flugor eller sniglar denna gång dock. Däremot blev jag livrädd när två mountainbikers drog ljudlöst förbi. Farligt med för mycket Mötley i lurarna (Mötley, Ozzy och Motörhead igår... Kanske därför jag nästan dog??).
Pappan och barnen har semester så barnet har varit uppe sedan fem. Så klart, hur skulle det annars funka? Får se vad de hittar på idag. Lät som parken, och det kan väl vara en lagom utmaning kanske!

Tre dagar kvar, sedan går tant ut på grönbete!!

Glad måndag på er!



Inga kommentarer: