torsdag 26 maj 2011

Pensionärer har för mycket tid

Första helgen i juli ska vi på storfamiljsutflykt. Har gjort så tillsammans sedan 2006 och i år blir tredje gången till samma ställe. Inför resan brukar vi dela ut måltider och så löser varje familjedel det på eget bevåg. No problem! Det har flutit helt smärtfritt och alla vego, mjölkallergier, äggallergier, nötallergier, räkaversioner etc har blivit tagna med i beräkningen. Det har blivit gott och lagom mycket av allt!
I år måste pappa och hans sambo haft dåligt med projekt för plötsligt dyker det in en lista med detaljerade instruktioner. Orkar inte. Kan själv! Jag blir tonåring och måste slå bakut! Även om det slutar med att jag köper exakt det jag blir ombedd så måste jag protestera och peka på det orimliga i listan.






Texempel har han bestämt att det ska vara husmanskost. Jag har fått fredag middag. Då gör jag uppror genom att laga gourmet. Finns ingen annan utväg.
Två toarullar per familj! Tre nätter rör det sig om och alla barn utom ett är blöjbarn. Fullständigt orimligt. Då har jag valet att ta med en eller en hel bal. Vill ta med bara en men då kan man väl ge sig på att just min familj blir magsjuk så då får det bli en hel bal. Även om de har affär på stället.
Något hembakt? What? Var glad om ni får mumsmums!

Jag vet att jag ska vara nöjd att jag slipper tänka. Men jag gjorde inte revolt i tonåren så det är kanske dags nu?

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har också börjat revoltera så smått. Det är absolut på tiden.

Klankis sa...

Wallenbergare då? Glöm inte påste. Påste. Det tog ett par gånger innan jag fattade vad det var.

Anonym sa...

Jag hade nog gjort lika dant...he,he