lördag 14 maj 2011

Konferens

Då var man här... Och trots vanlig frukost i morse blev jag tvungen att ta en macka när jag kom. Bara för att det fanns. Och skölja ned med en kopp vatten, eftersom alla på konferens dricker kaffe. Utom jag.
Det är faktiskt riktigt, riktigt risigt! Jag inser att det oftast troligen beror på beställaren av konferensen och inte på stället men det är så jäkla trist att genomlida hela dagar med bara vatten. Det finns kaffe, te och vatten. Hatar kaffe, ogillar te. Är inte så förtjust i vatten.
De efterlängtade fikapauserna blir ju sådär glammiga när man försöker undvika bullen och då har en kopp vatten att njuta av...
Ett ställe har jag varit på som var fullständigt outstanding! Jag vill säga Stenungssund men det kan ha varit Vänersborg..? Oklart! När man kom fick alla en strut vid sin plats. Hmm, vad fasen är det här? Funderade man. Jo! De hade en "butik" där på konferensstället där de hade plockgodis som man fick hämta i sin strut. Åt man upp allt fick man hämta mer. I butiken hade de läsk och allt möjligt annat gott som det bara var att plocka på sig av... Det var en lyckad konferens det!
Vattendränkta blaskmöten är dessvärre legio... Har jag tur finns det lite bubbel i vattnet till lunch... Men ett enda glas juice, hade det varit så farligt?!




Inga kommentarer: