lördag 23 april 2011

Påsklunch

På midsommar går Ellen och jag all in och lägger in all sill själva, Ellen gör sin fantastiska västerbottenpaj och jag gojsar till den godaste matjestårta ni kan tänka er. Det grejas och stökas och blir allsköns gott, som förra årets lemoncurd som vispades till förbannelse men som också blev förbannat god.
Påsken är en helt annan historia. Förr om åren har vi hängt ute på landet på Väddö, men nu när svärmor gaggat igen känns inte det aktuellt. I år är vi hemma, men jag tyckte att någon slags påskmat måste det väl ändå presteras, så det blev lite sill och ägg och typ rester... Men gott och härligt i solen. Skulle vi haft gäster hade jag gjort mig till lite mer men för bara oss och barnen känns det som total overkill... Särskilt som jag måste köra bil senare och inte får någon nubbe.



Sedan har det varit någon kufisk person (jag) här och slängt målade pappägg och leksaker i buskarna. Barnen är överlyckliga men jag är skeptisk...! :)

Så det så sa Anna

Inga kommentarer: