tisdag 26 april 2011

Livets små glädjeämnen

Om att ta tillvara det små guldkornen i vardagen... Eller inte!

Barnet sover för länge som vanligt. Väcker honom när vi borde ha gått redan. Bebisen är ren, påklädd och klar, jag är ren påklädd och klar så det skall bara vara att dressa barnet och sticka en macka i handen på honom... Jag skickar in honom på toa medan jag plockar fram kläder. Bebisen lullar efter brorsan in i badrummet.
Efter ett tag ylar barnet: Mamma! Han tar på mitt kiss!
Fan. Bebisen gillar att leka med vattenstrålen från kranen och gör samma stunt nu. Ilar in i badrummet och hittar honom blöt och lycklig. Och en smula förundrad. Suck. Bara att börja om!
Ens det kortaste obevakade ögonblicket är aldrig en god idé med små barn.

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till denna golden shower. Och i går kallade bebisen barnet för Ogge. Ha ha, jäkla kiss-ogge! Fasen, det blev ju ett glädjeämne det här till slut... Fräsigt!

Dagens tema är att vända motgång till medgång. En fråga om perspektiv!


Så det så sa Anna

Inga kommentarer: