lördag 12 mars 2011

Sunny, yesterday my life was filled with rain.

Efter produktiv dag igår med för mycket att göra på jobbet har jag nu, äntligen vaknat till en ny dag. Fast jag inte kunde somna igår utan låg och sparkade mig trött till 2 imorse, så bestämde jag mig för att ta tag i dagen.
Och jag tror att jag gjorde rätt.




Blommorna har slagit ut och är på sitt allra bästa humör. Utanför ser jag vår trätrall, som jag inte har sett på månader. Några varma dagar till och vi kan, återigen, njuta av utsikten över poolen.


Hur som helst så bestämde jag mig för att baka scones. Jag älskar scones.



Och jag har gjort en kopp te och sitter och läser i en av mina otaliga prenumerationer.


Och så funderar jag lite på om jag ska sätta upp lite tavlor här hemma efter att ha bott här i över ett år. Just nu har vi fått upp en; den viktigaste.



Det är en present från Anna. Det är en typisk Anna-present. Den betyder mycket för mig; just för att det är en "typisk Anna-present".
Nu ska jag ta mig an tvätten, hänga lite på gymmet och ikväll:



Då har min pappa ordnat biljetter till oss...2 trotsungar. I ett fullsatt Globen. Efter deras läggtid. Det blir nog festligt...
I bästa fall hamnar vi i VIP:en. Där finns det "mammadricka". I sämsta fall gör vi inte det. Då köper mamma sin egen "mammadricka".

Oj. Jag måste rekommendera;



Så jäklarns god.Typ det godaste i chutneyväg. Ever.
God morgon!

P.S. Det här vart ju inget långrandigt inlägg...

- I min lilla värld av blommor// Ellen

Inga kommentarer: