torsdag 31 mars 2011

Alla dessa frågor...

- Mamma, vad händer om man får något jättefarligt i munnen?
- Då måste man spotta ut det direkt!
- Men om det redan är i magen då?
- Ja, då får man åka till sjukhus.
- Skär de upp magen då, och plockar ut det?
- Njae, man blir nog magpumpad då.
- Magpumpad?
- Ja, man stoppar ner ett rör i magen genom munnen och suger ut det farliga.
- Usch!
- Ja, man ska inte äta sådant som är farligt.
- Inte bebisen heller.
- Näe, vi brukar försöka låta bli att låta honom få i sig farliga saker.
- Då måste ni plocka undan i skogen också?
- Vad menar du?
- Jo ni får plocka bort om han får en myra i munnen.
- Ja, det gör jag alltid. Jag tar ut alla myror ur munnen.
- Jag med.
- Det är bra.
- Men mamma, vad händer om man äter en krokodil då?

Ja, så fortsätter min morgon i all oändlighet. Missade tåget... Men det är ju bra att min oändliga brunn av visdom kommer till nytta någonstans, ha ha!


Så det så sa Anna

4 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Om man äter en krokodil får man väl dra ut den i svansen - eller är det bara jag som tänker så...?
Dock är nog risken mer överhängande att scenariot utspelar sig tvärtom och då är det ju lite knivigare, om inte krokodilens mamma kommer förbi och läxar upp sin avkomma såklart...

Fräsigt sa...

Jag sa att krokodilen skulle dö...

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. underbara frågvisa ungar. men tycker jag kanske bara för att de inte finns i mitt liv. :)

Pillargontanten sa...

Krokodiler, är inte att leka med :)
Härliga ungar!