tisdag 22 mars 2011

En liten bit av kakan

Där jag jobbar sysslar vi med kundlojalitetsprogram och sådant och vi har vid ett par tillfällen blivit uppringda av en eskortfirma som söker våra tjänster. Och jag kan verkligen se hur de gör det. Tror att ett relationsprogram går hem i den branschen om man säger så!
Igår var min arbetsgrupp ute och käkade och jag lade fram en strategi för hur detta skulle kunna se ut. Summan av kardemumman blev att för att nå den lukrativa kärnan så måste vi gå djupare. Därför ska vi starta ett dotterbolag med koppleriverksamhet - från ax till limpa kan man säga. Vi ser massor av bra deals, merförsäljning, uppförsäljning och korsförsäljning etc. "De som har beställt det här har också beställt det här", "Ska det vara en stooor sådan?", inte att förglömma "köp två sådana här och få en på köpet". Till det adderas ju stommen av ett bonusprogram, poäng på varje krona och så.
Kan bli hur bra som helst!

Där jag jobbade tidigare är en rejält stor mäklarfirma som ju lever på att folk flyttar. Det sker ju inte helt sällan när man träffar någon ny, eller splittar upp. Så jag försökte i alla år addera koppleriverksamhet även där, eftersom ju den liksom kan åstadkomma båda scenarier ovan. Fick dock ganska svalt gehör för den idén. Märkligt.

Verkar dock som om jag har en tendens att hamna i dessa resonemang ständigt. Vill ju bara ha en liten bit av kakan! Pimp, det känns ju som jag..?

Fick just en idé på nytt barnprogram, som jag ser excellent merchandise potential för och som passar in i konceptet ovan, lite som Ronald McDonald: Pimp-Blob Trekant! Bra va?

I'm on fire today! (vilket min mobil ändrade till I'm on Gore today... Hmmm, har jag redan börjat verksamheten?)


Så det så sa Anna

Inga kommentarer: