torsdag 17 februari 2011

Exempel på riktigt dålig reklam.




Längst ner står det: "Tillsammans skapar vi värde och förverkligar dina visioner. Välkommen till PwC."

Alltså. Hur många vet vad PwC gör?

Nä, precis. Så hur många hundra tusen har företaget just slängt i vattnet genom att förklara ingenting och ta stöd av en slags "payoff" som säger ännu mindre.

Dessutom skriver dom PwC men även pwc. Det är ju antingen eller lixom.


- I min lilla värld av blommor// Ellen

5 kommentarer:

Fräsigt! sa...

Jag vet vad en pwc gör. det är min gamla chefs initialer och hon är marknadschef. Kul att hon har utomhuskampanj... men jag känner en snubbe på pwc. Kan ju fråga honom hur nöjd han är...

Anonym sa...

Jag vet också vad PwC gör, men jag håller med om att det är en usel kampanj!!

Anonym sa...

vad är pwc? Jag fattar ingenting.

Anonym sa...

Pricewaterhousecoopers. Lite inifrån och ut tänk på den kampanjen kanske...

Fräsigt! sa...

Men det är det här jag menar. Många fler vet vad Price Waterhouse är. Inte så många relaterar kanske till förkortningen även om det är den dom kör med. Ridå på hela kampanjen säger jag då.