fredag 11 februari 2011

Den vilda jakten på fjärrkontrollen

I förmiddags gömde bebisen fjärrisen. När jag upptäckte det gjorde jag ett relativt seriöst försök att hitta den, men icke!
När pappan kom hem så gjorde vi en team-effort så både pappan, jag och barnet letade. Och letade. Och letade. Vände upp och ned på hela undervåningen. Men den var puts väck.
Till slut ryckte jag ut vår kombinerade dvd/videospelare för att kolla bakom. Och det rasslade väldigt suspekt om den.
Kollade in bakom videoluckan och detta var det jag fann:



Fyra bilar och en fjärrkontroll. Klassiskt!
Det är inte första gången så jag borde ju fattat, men trots det så hade jag inte en tanke på det.
Och förr har jag bara råkat på en ensam bil någon gång ibland.
Nå, nu har jag väl lärt mig!

Så det så, sa Anna

Inga kommentarer: