måndag 27 december 2010

Är julen slut nu?

Lite dvala så här över julen för min del. Dels firar vi i tre dagar och dels fyller brorsan idag, så det blir liksom fyra dagar i rad varje år. I år fyllde han dessutom 40 så det tålde att firas. Kommer just därifrån. Han fick en fin klocka av oss. Tror han blev glad.
I morgon blir en vanlig dag även om maken är ledig. Vi ska i alla fall inte fira något. Vi ska fortsätta på det jag satte igång på förmiddagen idag, nämligen strippa tapeterna från väggarna i barnets rum. Ja, de har bara suttit uppe dryga halvåret men barnet och jag är överens - något måste göras. Egentligen hade vi tänkt låta målarna göra det när de kommer tillbaka men då måste barnet evakueras i typ två veckor så det orkar jag inte. Jag kan jobba runt sängen.
I och för sig har han just sagt att han ska flytta hem till familjen Alm då jag säger att han måste ha overallen på sig även framgent så rummet verkar ju bli evakuerat ändå. Men ändå.
Urk, nu blir jag åksjuk! Adjö!



Så det så, sa Anna

Inga kommentarer: