söndag 28 november 2010

Skåne-Sthlm





Vi är på väg hem efter en festhelg i Skåne.
Jag är sjuk. Vi gjorde en 360 på motorvägen i fredags. Det är snöstorm. Och snöstormen tilltar. Jag är rätt så oupphetsad över att åka bil just nu förstår ni.
Jag längtar hem till min nybäddade säng, till min tvättmaskin, till mitt badkar och till mina nya kläder.
Jovisst. Jag gjorde en shoppingbonanza på Odd Molly i fredags. Två koftor och två blusar. Jag kanske kommer ihåg att fota och visa upp när jag kommer hem.
Om jag kommer hem.

P.S. Mamma och Bonus: Andas och ta det lugnt nu. Vi kommer hem i behåll. Vi ska bara förbi krocken...Mmm...




- I min lilla värld av blommor// Ellen

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Kära nån. Vilken tråkig resa hem. Som barn tänkte jag att jag hade tre chanser i livet att trycka på en knapp och direkt färdas till den plats jag ville vara. Din bilresa hade varit ett sådant tillfälle tror jag.

KRAM och hoppas ni kommer hem välbehållna.

Amy sa...

Ta det jäkligt lugnt på vägen!!!
Håller tummarna att ni kommer hem utan problem. Kram