onsdag 17 november 2010

Lever jag?

Jo, det sägs så. Men jag känner mig lite off. Har lyckats träna måndag och tisdag förmiddag i alla fall. Efter barnets lämning på dagis slängde jag in bebisen på barnpassningen på gymet och det gick bra. Var första gångerna för honom. Jag tänker att det blir en bra början på hans inskolning på dagis. Idag är dock en vilodag.

Vi hade ju barnkalas i helgen också. Blev bra, men ljudnivån har satt mig i chock fram till nu. Typ. Nu svämmar stället över av presenter i alla fall, var skall jag få plats med dem? Svaret är naturligtvis soptunnan eftersom man ju inte skall lägga så mycket pengar på kalaspresenter men folk ändå envisas med att köpa stora paket. Bättre med något mindre som håller än något stort av usel kvalitet. Fast så resonerar ju inte en fyraåring.
Mest poppis är nog pruttkudden och en Gravedigger-monstertruck. I alla fall bebisen diggar den.

Ett av barnen på kalaset tog tag i mig för att berätta något viktigt:
- Min bilstol har bestämt att jag inte får sitta i den.
- Va? Får du inte sitta i bilstolen? Varför då?
- För bilstolen har sagt det.
- Men hur kom du hit då? Cyklade mamma med dig?
- Näe, bilstolen sa att det var okej för den här gången.

Ja men då så. Då vet man vem som bestämmer i den familjen.

Nu, tre dagar senare, är golvet fortfarande kladdigt och det ligger flärpar och godispapper lite här och var. Jag har inte orkat ta tag i det och jag förmodar att pappan knappast har tänkt tanken.

Handlade lite kalaspresenter i måndags efter dagis. Barnet undrade varför inte han fick något. Efter en helg med miljarder presenter till honom tycker han så klart att han skall ha ännufler. Jag tycker inte det.

Nä nu är det dags för lite dag-TV!

Så det så!

Inga kommentarer: