tisdag 31 augusti 2010

SL Nacka/Värmdö. Shape up.




Jag sprang just, för allt vad kjoltygen håller - till buss 446 från Slussen- avgång 17.11. Jag är stressad. Ska på föräldramöte lixom. Det första för mig i skolan! Viktigt.

Personen som rusade framför mig var kanske 5-6 meter innan mig. Efter mig kom - ingen.

Och när jag precis satt första foten på trappsteget så skriker chauffören: Neeeeeej!
Jag blir skiträdd och tappar balansen, trampar ett par steg bakåt och RIDÅ. Han stänger dörrarna och drar.
Alltså. SL. Era busschaufförer i Nacka/Värmdö S-U-G-E-R B-A-L-L-E! Å det grövsta. Och för jämnan. Sura som en klase citrusfrukt!

Ni åker inte bara in på dra-åt-helvete-listan till höger utan ni har (återigen) snart ett surt mail i er kundinbox.
Dessutom, mongo-chaufför; jag vet hur du ser ut...

- A bientôt// Ellen

1 kommentar:

Sus sa...

Mä?! Vilken idiot!