lördag 14 augusti 2010

Dividerar med mig själv.

Du har huvudrollen i ditt liv. Det glömmer du inte bort va? Att du ska komma ihåg att ta hand om dig själv i första hand så att du på så vis kan få dom runt omkring dig att må bra utan ansträgning?

Idag är det lördag. Det är också 2 dagar kvar tills jag börjar arbeta. Jag känner varken ångest eller lycka för det. Jag känner ingenting. Är det bra eller dåligt?
Först tänker jag att det är tur att jag inte har ångest över att semestern är slut. I nästa veva tänker jag att det är ju hemskt att jag inte känner att det ska bli skitkul att gå tillbaks.

Jag kanske har för höga krav? Eller borde göra något helt annat och ta livet till en ny nivå? Eller är det så att det här med min huvudvärk (ni som följt mig vet att jag ju varit sjukskriven pga den i två månader. Dock har jag fortfarande exakt lika mycket huvudvärk idag. Fast jag är inte sjukskriven då.) fått mig att fundera om det är värt det.

Jag drar ut och springer så får vi se om det rensar tankarna en aning. After all - det är en ljuvlig dag där ute.

1 kommentar:

Lysande ögonblick! sa...

Jag kände ungefär samma sak inför jobbet. Men när jag väl var där så kom jag ju på att det var kul att vara tillbaka. Det visar sig. Men en sak som jag verkligen inte vill känna är ångest inför jobbet. :-)

Med tanke på den tid vi lägger på jobbet så tycker jag inte alls att du har höga krav. Det är ju det man ska ha för att skapa trivsel för sig själv. :-)

Fina tankar.

Ha en skön dag!