onsdag 30 juni 2010

Köksdag - dag 3.

Imorse handlade jag jordgubbar, bananer, plommon och hade med mig egenhändigt gjorda hallonremsor. Hallonremsorna gjorde succé.

Ikväll är det champagnekväll på jobbet. Jag fick ett mail från min champagneintresserade chef som frågade om jag kunde gå till Systemet och handla in skumpa till ikväll. Såklart kunde jag det. Det är ju min nyckelkompetens. Så jag tog J i hampan och vi släpade oss dit. Sen kom jag på att jag borde ringa och höra min budget för tillhörande snax.
Så här löd det samtalet:
Chef: Hallå
Ellen: ---
Chef: HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ ELLEEEEEEN
Ellen: Jaha hej. Du?
Chef: Japp
Ellen: Räcker det med chips och nötter till ikväll eller ska jag spåra totalt på fluff.
Chef: Spåra. Kod spåra.
Chef igen: Spåra Ellen, alltid spåra!
Ellen: Kod röd. Spåra. Uppfattat. Hejhej
Chef: Hejhej

30 minuter senare står vi med inköpt lyxskinka, skagenröra, canapéer, lyxiga oliver och annat fluffigt då tänker jag till ett ögonblick och säger till J: Sa han spåra eller spara...

Den som lever får se helt enkelt.
Men w.t.f. Efter 4 glas skumpa tycker han om oss oavsett...nåväl. Efter fyra glas tycker jag om mig själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

trist blogg

Anonym sa...

Men läs inte då, tokstolle!

Anonym sa...

nej självklart inte

Anonym sa...

Meh. Vad är det för fel på människor. Om det är en trist blogg så var inte här. Det förstör för oss som är här och faktiskt gillar den här bloggen./Också anonym just i det här inlägget.

Fräsigt sa...

Oj. Här händer det grejer. Saker är trist. Det finns en tokstolle och en hop med anonyma. Härligt att ha er här allihopa.