onsdag 12 maj 2010

What's in it for me?

Det händer att vi belönar bra beteende med något gott. Oftast Piggelinglass. Tydligen inte helt sällan... Barnet, som sedan länge kissar helt obehindrat på toaletten, envisas med att göra nr 2 på pottan. Jag frågade varför och det kom fram att det var för att det var så skönt att nå ned med fötterna till golvet. Men om du sätter lilla pallen där så når du ju ned tyckte jag. Då svarar den lilla skitkorven:
- vilket gott får jag att äta då då?
....
Hmmm, inte helt nöjd med vår uppfostransmetod.



1 kommentar:

Jenny E sa...

Haha, hög igenkänning! Vår dotter hade jävulska problem med bajsandet i 6 månader. Det var fruktansvärt, hon skrek och grät och vi fick ge lavemang en period (vilket kändes som våldtänkt) och trixa ihjäl oss på alla sätt. Vi var tvugna att försöka hitta nåt positivt, på nåt sätt, med det - då började jag ibland med att ge en liten present ibland när hon varit duktig och bajsat. Det tog inte lång tid innan hon efter VARJE bajsning - oavsett hur skrikig och bråkig - sa: Nu har jag bajsat, var är min present?!" Hm. Trappade ned det där rätt snabbt, haha!