fredag 21 maj 2010

Semesterstök

Jag bokade en semesterresa förra veckan. Vi hade kollat runt en massa, men inte lyckats bestämma oss för något så till slut sa maken: "men boka något bara - var som helst, när som helst till en rimlig kostnad".
Sagt och gjort, jag bokade en veckas all inclusive till Kreta efter skolstart eftersom det är lite billigare då. Frid och fröjd i familjen.
Tills i förrgår då maken säger att han har ett möte han bara MÅSTE gå på då så vi måste boka om. Jaha, men jag har redan betalat och inte tagit avbokningsskydd eftersom han ju kunde precis jämt. Så jag tycker att han får fixa eftersom det är hans fel. Det tycker inte han. "Då skiter vi i att resa" tycker han.
Så nu har jag fixat. Resa bokad innan skolstart, 3000 kr dyrare men skit samma.
Borde kunna inkassera bonus hos maken för det. Men förmodligen inte.
Själv har jag dock ändå inkasserat bonus i form av att jag nu kan åka till Kebnekaise med jobbet. Hade råkat boka resan samma vecka, men det talar vi tyst om. Det är ändå han som har sabbat allt och jag som räddat situationen åt honom. ;)
Fast jag berättade faktiskt för honom om min dubbelbokning när jag kom på den. Helt genomrutten är jag inte. Men ändå! Win-win för alla utom plånboken.


Inga kommentarer: