måndag 31 maj 2010

Mmm...

Jag har en återkommande dröm. Det är att jag bor i det här huset. Huset ligger i ett helt kvarter på Östermalm i Stockholm. Det här är från Artillerigatan. I mina drömmar bor jag med ingång från Strandvägen. Och imorse när jag promenerade så tänkte jag att: Fasiken vad trevligt. På grund av det här huset kan tänka mig att bo här. Det är så himla flådigt...


tills jag insåg att Östermalm är som vilken annan sur stadsdel som helst i Stockholm. Mousserande crap och en Volvo. Det gör ingen lycklig.


God morgon!

2 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Kände folk som bodde högst upp i ett av husen långt ner på Standvägen (tegelhuset med torn, det sista innan vägen svänger upp mot Berwaldhallen) - det var inte så fint som det såg ut och livet var inte så mycket bättre på den sidan...
;-)

Fräsigt sa...

Jag känner också folk i det huset. Känner vi samma månne?