söndag 11 april 2010

Utemöbels-önskelista.

Det kliar i fingrarna. Jag vill köpa utemöbler. Vår terass ska inom kort, påbörjas och vi har en balkong som står, näst intill tom. Jag vill ha vitt, vitt, vitt. Vita Adirondackstolar. Vita dynor. Vita krukor. Och jag skulle dö av glädje om jag kunde få tag på en sån här:


En egen omklädningshytt som också lätt kan göras till en dusch om man vill (som på bilden). Im in love. Jo, det är onödigt, jag vet men roligt. Och säkert svindyrt. Och ack så fint.

Sen förstås finns det ju en Lilla och en Stora i huset. Dom gillar att kladda. Och vitt är inte optimalt. Och jag har en man som gillar rödvin. Inte heller kompatibelt med vitt (jäkla skit).

Utöver det vill jag ha en liten oas, bak på den blivande gräsmattan med kulörta lyktor i ett träd. En grusgång dit, några stolar och ett litet bord.

Sen vill jag ha ett orangeri.


Typ det här som finns på Nacka Byggnadsvård. Eller den här:


Det övre kostar bara typ 225.000 om jag inte missminner mig. Där ska jag äta min eftermiddags-scones* och dricka te.

Efter det är jag behov av en sån här! Och den kommer att köpas oavsett.
Jaha. Ja. Ja. Det var bara det. Just nu.

* När jag inte springer efter barn, lägger barn, väcker barn, klär på barn, leker med barn, tvättar, städar, diskar, jobbar eller dricker vin. Eller jo, det kan man ju dricka där också...

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Med några lätta handgrepp så tror jag nog att jag kan fixa en sådan där hytt till dig om du vill...

Fräsigt sa...

Då säger vi så. Jag bjuckar på skumpa och skriker glada hejarop och du bygger

Fräsigt sa...

it's a deal! du kanske får följa med till brädgår'n oxå...