onsdag 21 april 2010

Diskriminering

Där vi bor ligger vårt och grannens hus under kommunens avloppsledningar så vi delar på en pump som pumpar upp vår skit till alla andras.
Den har så klart gått sänder nu och det stinker skit i trädgården. Härligt. Vår granne har varit snäll och roddar med service och sådant - mycket med tanke på att vi bott här i en vecka. Men han är en liten mansgris känns det som. Varje gång han kommer hit för att berätta hur det går så vill han prata med maken, och maken är nästan aldrig här. "Nähä, då väntar jag tills han kommer hem". Hallå? Räknas inte jag? Eller? Han tror nog att jag fattar noll. Men han skulle bara veta att det är jag som bär byxorna i den här familjen. Jag låter honom hållas för makens image men maken är lite inne på att be honom ta alla tekniska spörsmål med hustrun. Heder åt honom. För en gångs skull.



Inga kommentarer: