måndag 22 mars 2010

Snart en fräsig morsa

Ammat klart, hurra. För alltid hoppas jag. 3,5 dagar sedan sist. Äntligen fri. Även om det innebär kånka runt på mat hit och dit så tycker jag att det är oändligt mycket skönare än att amma. Men det är jag det.
Bebisen har också slutat äta på nätterna, vilket är nästan lika skönt. Plötsligt får man sova. Var beredd på ett par skriknätter för att få till det. Med barnet krävdes det tre om jag inte minns fel. Men det blev en enda som togs i förra veckan. Om jag nu bara fick ordning på hans dagsömn skulle jag bli den där glamourösa, fräsiga, smala, solbrända och lyckliga hemmamamman som jag tänkt mig. För det kommer väl på köpet, eller??!!

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

ÅÅÅÅÅÅÅH. IMORGON. JAG. CHAMPAGNE. LÅDOR. PACKA PAPPAS KAPPSÄCK. Eller. Det kanske är den enda vi inte kommer packa nu när jag tänker efter.

/Ell

Fräsigt sa...

Nä han får väl packa sin egen skit. Och det vet både du och jag att det kommer att innebära "lösbladssystem"

Fräsigt sa...

Tell me about it.