torsdag 25 mars 2010

Apropå bajs...

Som småbarnsförälder vänjer man sig vid bajs. Ganska mycket bajs dessutom och typ överallt. Men bara sina egna barns bajs. Så är det i alla fall för mig.
Barnet hade med sig kompis från dagis igår, vilket ju var skoj. För honom och kompisen för att de får leka och för mig för att jag inte behöver vara så engagerad utan de sysselsätter varandra.
När daten bestämdes tog jag dock inte med toalettbesök i beräkningarna. Men så klart att vi knappt hunnit innanför dörren innan det plötsligt satt två små ljus bredvid varandra i badrummet och bajsade. Min på pottan och kompisen på toan bredvid. Och så måste jag torka okänd rumpa, med okänt bajs och helt obekant bajslukt. Klart inte min grej. Kräver en del tillvänjning tror jag. Ingen slump att jag inte är i vårdsektorn...
Så min lyckliga eftermiddag med playdate åt barnet backfired kan man säga!!

Inga kommentarer: