fredag 19 februari 2010

Vad är det att slå sig för bröstet för??

SvD är idag väldigt stolta över att de ökar i upplaga med tidningen. Mmmm, låter bra. Men inte så konstigt - vi prenumererar på DN men får SvD i brevlådan. Mutar de tidningsbudet? Kör de med sådana metoder runt om i stan så är det ju inte så konstigt om upplagan ökar. Frågan är hur många som frivilligt läser SvDb - inte hur många som får den i lådan.
Egentligen har jag inget emot tidningen som sådan, men jag är efter åratals missbruk så inkörd på DN att jag inte känner mig hemma i SvD. Det blir ju lätt så när man har friex via jobbet... Dels är det ju själva ordningen i tidningen som är annorlunda och dels är det ju korsorden och det. Löser DN's varje dag och så får man SvDs - det rubbar ju mina cirklar alldeles...
Nå i alla fall - kära tidningsbud - ge mig nu den tidning jag vill ha!

Inga kommentarer: