onsdag 10 februari 2010

Plötsligt händer det!

Jag hämtar på dagis. Allt är precis som vanligt. Men. Plötsligt händer det!*
Stora: vad ska vi göra?
Jag: Åka hem.
Stora: Åh, jag önskade att vi kunde åka till Nacka Forum (ett stort glamourigt inomhuscentrum i Nacka).

Jag tänker stilla: Välsignade barn som vill shoppa! Äntligen har sex års tvång av att springa i affärer burit frukt. Barnet är drillat! Oh yes!



*P.S. Idag skrev lilla sitt namn själv första gången.Men vad är det i jämförelse med att vilja shoppa.

2 kommentarer:

Jenny E sa...

Haha, då ska jag kanske vara stolt över min treåring som gillar att gå på stan då? Kommentarer som "Du och jag gillar att gå på stan mamma, men inte pappa gör det" sitter klockrent. Eller när vi kilat ut på stan för ett snabbt ärende, och lilla F stannar tvärt på torget och med darrande läpp säger "Men vi ska väl fika på nåt mysigt ställe?!" på väg hem. Eller när vi under veckorna inför jul shoppat klappar i stort sett varje kväll efter dagis, men sedan en dag skulle åka direkt hem, och den lilla säger med stor bestörtning "Va?! Men vi ska väl gå på stan?! Och äta på restaurang?!" Hahahaha

Fräsigt sa...

Åh. Jenny. AVLA MÅNGA AVKOMMOR PÅ DIN PRAKTBARN!