torsdag 4 februari 2010

Inte mer snö nu hörrni!

För varje ton snö som har kommit denna vinter har man lett och tänkt: "Det är ju sååååå roligt för barnen". Men den som kom igår och i natt var ju helt onödig. Det finns redan metervis med snö överallt. Jag hade liksom glatt mig åt att det var riktig vinter för en gångs skull här nere i storstan och tyckte att den skulle få ligga kvar hela februari och att det sedan i mars skulle bli tvärvarmt så att allt smälte bort i ett huj. För tötiden är värst, när det bara är slask och gegga och barnen börjar leka i en sandlåda full med vatten på dagis. Huga!
Men nu är jag faktiskt skall jag erkänna, eländigt trött på det. Dessutom har jag redan två fjällresor bokade så jag kommer att få se snö ändå. Nu får det vara nog.
Morfar skall hämta barnet från dagis idag då jag skall vara på besiktning av det nya huset. Detta innebar att jag var tvungen att skotta fram en p-plats till honom. Vi har bara skottat halva uppfarten på sistone och använt den andra halvan till att lägga snö på. Det fick jag bittert ångra idag. Jag har skottat sisådär en 4 kubikmeter snö här på morgonen. Inte angenämt eller fräsigt på något sätt.
Till saken hör att pappan kom in efter att ha hämtat tidningen i morse och stoltserade med att han hade skottat åt mig. Hurra så chivalereskt av honom tänke jag. Men när jag kom ut så var det en sträng dragen med skyffeln fram till bildörren. Endast. Det räcker ju liksom inte riktigt. Särskilt som jag inte åker bil till dagis.

Inga kommentarer: